مشاوره استارتاپ
از آنجاییکه ماهیت یک استارتاپ کشف و یافتن است، تیم های استارتاپی و استارتاپ ها معمولا برای توسعه کار و محصول و بازار خود دائما در حال تحقیق و اکتشاف هستند و برای اینکه بتوانند در دنیای رقابت جلوتر از دیگران باشند، باید همواره دانش و اطلاعات خود را در مسائل مربوط به خود به روز کنند. همچنین استارتاپ ها نیاز به آموزش و یادگیری مفاهیم جدید کسب و کار دارند و جستجو برای یافتن مفاهیم کسب و کار شاید فرصت زیادی را از آنها بگیرد و نتوانند بر روی آنچه که باید، تمرکز کنند.
یک مشاور استارتاپ یا مشاور کسب و کار نوپا، ضمن تسهیلگری در یافتن راهکارها، به تیم استارتاپی کمک می کند تا ایرادات خود را یافته و از بین انتخاب هایی که در زمینه های مختلف دارند، بهترین را برگزینند.
مشاوره استارتاپ در چه حوزه هایی می تواند انجام پذیرد؟
طرح کسب و کار استارتاپی
طراحی و سازماندهی یک طرح کسب و کار – بیزنس پلن (Startup Business Plan) استارتاپی خوب و قوی که بتواند مفاهیم استارتاپ شما را توضیح داده و جزئیات آنرا در قالب یک طرح تجاری قابل ارائه به جامعه سرمایه گذاران به رشته تحریر درآورد.
استارتاپ شما دقیقا چیست و چه مسئله ای را حل می کند؟
تحلیل و توسعه استارتاپ شما به طوری که عمیقا درک کنید که دقیقا نیاز بازاری که هسته استارتاپ شما آنرا کشف کرده است چیست و ارزش قابل ارائه شما به چه صورت است و همچنین چه بازاری را پوشش می دهید. مخاطبان شما چه افرادی هستند و چکونه باید آنها را توصیف کنیم. در واقع در این بخش، آنچه که در ذهن خود از استارتاپتان داشته اید شفاف تر می شود.
ارائه قوی از استارتاپ
راهکارهای داشتن یک ارائه یا Pitch خوب و قابل قبول برای داور، سرمایه گذار یا افرادی که قرار است به تیم شما بپیوندند. یک پیچ خوب و یک ارائه قوی که بتواند استارتاپ و جزئیات آنرا به خوبی بیان کند، کمک بسیار زیادی به جذب نیروی انسانی و هم تیمی کرده و همچنین به راحتی سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری در استارتاپ شما قانع می کند.
یافتن یک مسیر خوب برای جذب سرمایه
بسیاری از موسسین استارتاپ ها، جذب سرمایه را یکی از راه های سریع و قوی برای توسعه و گسترش کار خود می دانند که البته همینطور هم هست. اما اینکه چگونه یک سرمایه گذار را پیدا کنیم، چگونه او را قانع کنیم و چطور توافقی با او داشته باشیم، سوالاتی است که دائما در ذهن بنیانگذاران استارتاپ ها می گذرد.
استراتژی ورود به بازار
تحلیل و یافتن مناسبترین راهکار برای ورود به جامعه هدف و ارائه محصول یا خدمت به مخاطبان یکی از مسائل بسیار مهم برای استارتاپ هاست که نیاز به بررسی تخصصی و همفکری دارد و باید با استراتژی جلو رفت. مشاوره در این حوزه بسیار کاربردی و راه گشا است و کمک زیادی به استارتاپ ها می کند.
جریان درآمدی و هزینه های استارتاپ
بسیار پیش آمده که استارتاپ ها نمی دانند جریان درآمدی شان چگونه باید باشد یا بهتر بگوییم در پیدا کردن راهکاری برای درآمد خوب و راحت گیج هستند. برای یافتن بهترین جریان درآمدی باید با حوزه های مختلف تجارت الکترونیک و همچنین کسب و کار آنلاین آشنا بود.
برنامه بازاریابی یا مارکتینگ
یک استارتاپ موفق برنامه بازاریابی قوی دارد. برنامه بازاریابی صرفا این نیست که چگونه محصول خود را بفروشیم! بلکه برنامه بازاریابی برای یک کسب و کار بخصوص نوپا، شامل راهکارهای ورود به بازار، برنامه معرفی محصول، یافتن صحیح مخاطبین هدف، انتخاب رسانه مناسب، انتخاب پیام مناسب و چندین مساله با اهمیت دیگر است. در مشاوره استارتاپ، برنامه بازاریابی نیز تدوین خواهد شد.
راهکارهای هک رشد
استارتاپ ها در حالت عادی مسیر رشد یکسانی را دارند. اما آنها که بتوانند تکنیک های هک رشد را به کار بسته و در مسیر توسعه خود از مشاورین رشد بهره بگیرند، خیلی سریعتر به درآمد رسیده و توسعه خوبی خواهند داشت.
توسعه مشتری
یافتن مشتریان جدید در بازار و کسب سهم بازار بیشتر از جمله مواردی است که استارتاپ ها به آن توجه کافی نداشته و یا فرصت بررسی آنرا ندارند. یک مشاور استارتاپی خوب می تواند در این حوزه راهکارهای خوبی را ارائه دهد.
ارزش گذاری استارت آپ
استارت آپ ها برای اینکه بدانند چقدر پیشرفت کرده اند و چگونه می توانند پیشنهاد سرمایه گذار را با عدد مناسبی پاسخ دهند، نیاز به مشاوره و بررسی دقیق و تخصصی دارند.
مشاوره برای استارتاپ را از کجا شروع کنیم؟
تصمیم خود را بگیرید و برای شروع از طریق صفحه تعیین وقت مشاوره، مصطفی پورعلی را وارد دنیای استارتاپی خود کنید.