مقاله های من در همایش TELLSI11
۱۰ آبان ۱۳۹۲همایش TELLSI هر ساله در کشور برگزار می شود که این همایش با عنوان “اساتید زبان و ادبیات انگلیسی ایران” نامگذاری شده است و دوره یازدهم آن توسط دانشگاه تابران مشهد، در دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید که در این همایش من دو مقاله ارائه دادم که هر دو پذیرفته شد.
مقاله اول که با همکاری جناب آقای دکتر یوسفی، دکتری مطالعات ترجمه از مالزی، با موضوع Traditionalism and Modernity Confront in Recreating Modern Teaching Methods ارائه شد و در کل این مقاله در مورد اشتراک گذاری تجربیات اساتید و مدرسین زبان انگلیسی در سرتاسر دنیا بود که این مقاله در واقع نوعی طرح و ایده در مورد اشتراک گذاری تجربیات به صورت آنلاین با پیچیدگیها و امکانات متفاوتی بود.
چکیده این مقاله در اینجا قرار دارد که می توانید آنرا مطالعه نمایید :
Since teachers dynamically improve their teaching method, the philosophy of teaching can be better described as a philosophy of learning. Teaching methods are being developed and replaced the old methods. Although new teaching methods are being improved, the findings show that there still exists a kind of traditionalism in the application of old prescriptive teaching methods causing the stagnancy of recreating modern teaching methods. The research tries to show a new method by which teachers of English can share their teaching experiences and in turn, the other teachers can apply the shared experiences or the combination of the mentioned methods on the basis of their needs. Applying a web based platform, the process of receiving personal teaching methods, the analysis, and presenting appropriate teaching method(s) are best described in details. The application of the output mentioned above causes the method to be globalized followed by modernity. The new idea, thus presented, causes the experiences to be exchanged among English teachers around the world.
ترجمه مقالۀ اول به صورت زیر است که البته این مقاله به زبان انگلیسی کاملا ارائه شده است اما برای راحتی شما، آنرا فارسی نیز کرده ام :
تعصب زدایی در بکارگیری روشهای تدریس با تجددگرایی
از آنجاییکه هر معلمی دائما در تکاپو برای یافتن روشهای بهتری برای تدریس خود می باشد، بهتر است که فسلفۀ آموزش را بعنوان فلسفۀ یادگیری بنامیم. روشهای مختلف تدریس لحظه به لحظه در حال توسعه می باشند و متدهای قدیمی جای خود را به متدهای جدید داده و یا استحاله می یابند. اما مشکل اینجاست که با وجود این تغییرات ساختاری در روش تدریس، یافته های این تحقیق نشان می دهد که هنوز نوعی تعصب در بکارگیری روشهای تجویزی فلاسفۀ معروف قدیم و جدید وجود دارد که موجب رکود در فضای تولید روش های نوین آموزش زبان انگلیسی شده است. این تحقیق راهی را برای شکستن این دیوار سکون ارائه میدهد که طی آن، هر معلم می تواند روش و تجربۀ کاربردی خود را در فضاهای مختلف آموزشی که در آن قرار میگیرد با دیگران به اشتراک بگذارد و دیگران می توانند آنرا استفاده کرده و یا تلفیقی از چند روش را در کنار هم بکارگیرند. این کار باعث بروز استعدادهای معلمانی می شود که در فضاهای مختلف فرهنگی، در زبانهای مختلف مشغول تدریس هستند. همین امر موجب می شود تا نوعی جهانی شدن یک متد (روش) خام صورت پذیرد و توسط سایر معلمان توسعه یافته و کاربردی شود و در کنار آن سد تعصب استفاده از روش های تدریس قدیمی و تکراری شکسته شود. با این کار نوعی فضای تبادل تجربیات معلمین مختلف ایجاد می شود که افراد می توانند با اعلام شرایط خود، روش آموزشی مورد نظر خود را بر اساس روشهای ثبت شده در این سامانه، دریافت کنند و از آن جهت اعتلای سطح آموزش خود بهره گیرند.
دومین مقاله ای که به تنهایی ارائه دادم در مورد UX in teaching method design با ترجمه فارسی “بازاریابی آموزشی : “طراحی تجربه کاربری” در طراحی الگوی آموزشی” که چکیده این مقاله را در اینجا می آورم. این مقاله نیز تایید شد.
“UX – User Experience” in Teaching Method Design
User experience (UX) is the utilization of some techniques focusing on measuring the effectiveness, usability and user satisfaction of a product or service. The application of UX design, nowadays, causes the increase in sales and the expansion of customers dealing with famous companies around the world. But, the strategy of implementation of UX to measure students’ experiences and feelings in confronting with a certain teaching method has not been officially used by English language institutions yet. Applying UX in teaching method design can offer an appropriate teaching method for certain group of students with the same attitudes. What is concluded in presenting UX in teaching method design pictures pleasant feelings in students’ minds. What mentioned, concerning pleasant feelings, causes the students tend to be present in such institutions and act as advertisers of them. In summary, the procedure is to ask a certain group of students to express their own experiences on a predefined teaching method. The planning department of institute receives the students’ feedback and applies them in planning the appropriate method. The paper will explain the procedure by which institutions can apply UX in teaching method design and by result, they can take advantages of this up-to-date technique.
هر دو مقاله فوق به تایید دبیرخانه رسید و از بین کلیه مقالات ارسالی قبول شد اما مقاله دومی، به دلیل دیر رساندن خود مقاله، در کتاب چکیده ها چاپ نشد که در همایش بعدی نسبت به چاپ آن نیز اقدام خواهم کرد.
در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانید با من در ارتباط باشید.